W ramach projektu powstały liczne opracowania analizujące miejsce i rolę edukacji miejskiej prowadzonej wg metodologii IBSE w obecnym systemie kształcenia, a także wspierające w praktyczny sposób tych nauczyceli, którzy chcą włączyć się we wdrażanie wątków dot. zrónownoważonego rozwoju miast w swojej pracy.
Część opracowań dostępna jest jedynie w języku angielskim, część również w jęz. polskim.
Materiały w jęz. polskim:
1) Organizacja i prowadzenie zajęć z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, wspierających edukację na rzecz zrównoważonego rozwoju miast
2) Przewodnik Kształcenie kompetencji na rzecz zrównoważonego rozwoju miast. Zasady i narzędzia ewaluacji
3) Scenariusze zajęć (zestawy materiałów edukacyjnych) pokazujące, jak w praktyczny sposób wykorzystać IBSE w edukacji miejskiej - dostępne na podstronie http://urbanscience.gridw.pl/dla-nauczycieli/scenariusze
4) Przykłady wykorzystania materiałów edukacyjnych projektu przez nauczycieli
Materialy w jęz. angielskim:
1) Country report "Situation of barriers and opportunities for urban science. Success criteria for the use of the urban environment for teaching science"
2) Framework for Science in the Urban Environment