W ramach projektu powstały liczne opracowania analizujące miejsce i rolę edukacji miejskiej prowadzonej wg metodologii IBSE w obecnym systemie kształcenia, a także wspierające w praktyczny sposób tych nauczyceli, którzy chcą włączyć się we wdrażanie wątków dot. zrónownoważonego rozwoju miast w swojej pracy.

Część opracowań dostępna jest jedynie w języku angielskim, część również w jęz. polskim.

Materiały w jęz. polskim:

1) Organizacja i prowadzenie zajęć z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, wspierających edukację na rzecz zrównoważonego rozwoju miast

Pobierz publikację

2) Przewodnik Kształcenie kompetencji na rzecz zrównoważonego rozwoju miast. Zasady i narzędzia ewaluacji

Pobierz publikację

3) Scenariusze zajęć (zestawy materiałów edukacyjnych) pokazujące, jak w praktyczny sposób wykorzystać IBSE w edukacji miejskiej - dostępne na podstronie http://urbanscience.gridw.pl/dla-nauczycieli/scenariusze

4) Przykłady wykorzystania materiałów edukacyjnych projektu przez nauczycieli

Pobierz publikację


Materialy w jęz. angielskim:

1) Country report "Situation of barriers and opportunities for urban science. Success criteria for the use of the urban environment for teaching science"

2) Framework for Science in the Urban Environment

 

Partner projektu w Polsce
Centrum UNEP/GRID-Warszawa

ProgramGLOBE
Dofinansowanie
Erasmus+
Partnerzy wspierający
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Janusza Korczaka w Tarnobrzegu

II Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Łowiczu

V Liceum Ogólnokształcące im. Ruy Barbosy w Warszawie