Pl@ntNet to aplikacja, która pozwala zidentyfikować rośliny w bardzo prosty sposób - po prostu fotografując je za pomocą smartfona. Zdjęcia są porównywane z fotografiami roślin wykonanych przez innych użytkowników. To bardzo przydatne, gdy nie masz pod ręką atlasu roślin! Pl@nt Net to także duży projekt naukowy. Wszystkie fotografowane rośliny są gromadzone i analizowane przez naukowców na całym świecie, aby lepiej zrozumieć zmiany różnorodności biologicznej.

Pobierz aplikację:
Dla systemu iOS za pośrednictwem App Store
Na Androida przez Google Play

Na początku pracy z metodą należy wybrać temat do dyskusji, a następnie zdefiniować charakterystykę postaci, które staną się dla uczestników aktywności rolami do odegrania. Każda z postaci jest przedstawiona na specjalnej karcie ze zdjęciem i opisem. Metoda zakłada, że uczestnicy ćwiczenia wcielają się w określone role, przejmują ich styl życia, przyzwyczajenia, odczucia i emocje. Uczestnicy są głosami swoich postaci oraz podają pomysły i argumenty w wybranym do dyskusji temacie.

Blob to metoda rozmawiania o odczuciach, emocjach związanych z danym tematem. Może być też zachętą do dyskusji o etapach realizowanego projektu. Jest to metoda zarówno dla dzieci, młodzieży jak i dorosłych i może być realizowana w dowolnym temacie. Spośród wielu różnych kart z postaciami dostępnymi na stronie Blob tree możemy wybrać tą, która najbardziej pasuje do tematu zajęć, czy spotkania. Każdy z uczestników ma za zadanie pokolorować postać z którą najbardziej się utożsamia.

Scenariusz "Gaz ziemny: przekleństwo, czy błogosławieństwo?" dostarcza podstawowej wiedzy naukowej o gazie ziemnym: jak powstaje, z czego się składa, wpływu jego wydobycia i nadmiernej eksploatacji na środowisko naturalne. Uczniowie będą mieli możliwość nabycia nowych umiejętności z zakresu podejmowania decyzji, szukając odpowiedzi na pytanie: czy gaz ziemny jest przekleństwem, czy błogosławieństwem? Materiały powstały w ramach europejskiego programu MASS.

Z pomocą scenariuszu "Klimaktyczni uchodźcy" uczniowie mają możliwość zdobycia podstawowej wiedzy o węglu i wpływie działalności człowieka na jego obieg w przyrodzie. Dowiedzą się także o relacji pomiędzy węglem a zmianami klimatu, a także o działaniach, jakie może podjąć człowiek, by obniżyć stężenie dwutlenku węgla w atmosferze. Scenariusz pokazuje również zmiany klimatu jako potencjalne zagrożenie, jakim jest klimatyczne uchodźctwo. Materiały powstały w ramach europejskiego programu MASS.

Partner projektu w Polsce
Centrum UNEP/GRID-Warszawa

ProgramGLOBE
Dofinansowanie
Erasmus+
Partnerzy wspierający
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Janusza Korczaka w Tarnobrzegu

II Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Łowiczu

V Liceum Ogólnokształcące im. Ruy Barbosy w Warszawie